https://yasemin34-leyla.tr.gg

İSLAMDA KADININ DEĞERİ



İSLAMDA KADINA VERİLEN DEĞER  

Allah c.c islam için çalışan
sitelerde n razı olsun ve başarılarının devamını 
nasip eylesin inşallah

http://www.islam-green34.com 

İSLAMDA KADINA VERİLEN DEĞER - Aziz_Şirzad

http://www.islamkent.org/showthread.php?t=15563

-Ey insanlar, sizi tek bir candan yarattı, o canın eşini de ondan yaratıp ikisinden birçok erkek ve kadın türetti.-nisa 1 ayet.Yara tıliş olarak aynı şekilde yaratılan erkek ve kadın yaşamda bir kaç nokta hariç eşit bir konumdadırlar.Bu farklılık azr eden konular dan biri de risaletir .-biz elçi olarak sadece erkeklerd en gönderdik.-ayeti buna delildir. Kemalat yönünden erkek ile kadın eşitir hata ve hata kuranda bazı yerlerde kadının erkeklerd en kemalat olarak önde olduklarını görürüz.Kuranda şöyle buyrulur -Meryem, bu sana nereden geldi? deyince Bu, Allah katındandır. Şüphesiz Allah, dilediğine hesapsız rızık verendir dedi.-ayet burda hesapsız olarak rızıklandırılan bir kadındır.Kuranda sebe halkına baktıgımızda onları yöneten bir kadın oldugunu görürüz işin ilginç yanı burda bu kadın danışmanlarından daha akılıdır.Kuran bunu söyle anlatır.- (Sonra Melike) dedi ki: Beyler, ulular! Bu işimde bana bir fikir verin. (Bilirsini z) siz yanımda olmadan (size danışmadan) hiçbir işi kestirip atmam.
Onlar, şu cevabı verdiler: Biz güçlü kuvvetli kimseleri z, zorlu savaş erbabıyız; buyruk ise senindir; artık ne buyuracağını sen düşün.
Melike: Hükümdarlar bir memlekete girdiler mi, orayı perişan ederler ve halkının ulularını alçaltırlar. (Herhalde) onlar da böyle yapacakla rdır, dedi-ayet neml suresi. Burda cok ince bir akıl vardır ki oda ileriyi görme basiretid ir.Kurand a ve islam tarihleri nde genelikle resullere iman edenler yada iman etmeyenle r Allah ı o resuler ile anmişlardır yani şöyle diyelim aracı koşarak.Buna şöyle misal verebiliriz(Muhammedi n rabbine iman etik) ve buna kuran da şöyle bir misal buluruz -Sihirbazlar hep birden secdeye kapandılar Alemlerin rabbine iman etik dediler musanın ve harunun rabbine .-ayet araf suresi.Burda erkeklerın iman etmesine bakınca musa ve harunun rabbi ifadesi kulanılmış tır oysa kuran da belkısın iman etme sahnesi söyle resm edilir.-Melike de di ki: Rabbim! Ben gerçekten kendime yazık etmişim. Süleymanla beraber âlemlerin Rabbi olan Allah'a teslim oldum.-ayet neml 44.burda belkis suleymanın peşinden gitmemiş ona tabiyet berirtip aracılık koşmamış bilakıs birlikte tabirini kulanarak direk inancını ve bagını ifade etmiştir ki bu kemalatır.Yukarda kemaleta eşitlik oldugunu ifade etmiştik burda belkısın kemalata erkekleri nasıl geride bıraktıgını görüyoruz.
Kadının fıkhi ve ilmi bir duruşu oldugu gibi aynı zamanda bir ögretmen duruşuda vardır islamda islam tarıhı bunu bize şöyle misalendi rir.Fatıma,zeynep,rabia bunlar ve bunların ardından giden niceleri ile doludur islam tarifi biri kerbelanın ögretmeni biri hfedek arazı antlaşmazlıgına verdiyi kuranı yorum ile fakıhlıgını bir diyeri ise tasavufi kemalatını ortaya koymuştur.Bu yazımız inşallah kadın konusunda bir önsöz olur inşallah kadın konusunu daha detaylı inceleme fırsatı buluruz.

Aziz_Şirzad

http://www.islamkent.org/showpost.php?p=95788&postcount=15

Yukarıdaki bölümde kabaca kadın konusuna değinmeye çalıştık. Şimdi kadın konusunu bir kac ana başlık altında incelemey e calısacagız.Kadın kabaca iki bölümde ele alnabılır.
1- Varlık olarak kadın
2 - Cinsiyet olarak kadın
Varlık olarak kadın yaratıldığında eşit iken zaman içinde kadın bır meta olarak kullanılmış ve ilk cağlardan berı bu durum süre gelmıstır. Oysa Adem peygamber ve çocukları zamanında kadın ve erkek eşit idiler cünkü adem yaratıldıgı zaman kendı ozunden onun bır benzerı olan kadın yaratılmıstır. Ama zamanla ınsanlar seytan tarafından bozulmuş ve kadının bır meta olarak kulanılmasına sebeb olmuş ve tarıhte kadın ruhsuz şeytan olarak gorulmust ur. Romalılar zamanında varlık olarak kadın erkeğe bır meze olarak kullanılmıs ve süreli bir şehvet aracı olmustur. Varlık olarak kadın daha sonraki yıllarda özellıkle avrupada yıne bır meta olmus ve 19. yy sonlarına kadar kutsal kıtaba dokunması bıle yasaklanmıstır.Oysa aynı zaman dilimınde müsluman cografyad a kadın, erkeklerl e eşit bır sekılde yaşamaktaydı. 21. yy ilk ceyreğinden baslayara k kadın batıda tekrar romalılar dönemı gıbı cinsel bir meta olmus ve bu sefer erkek hegomonya sı altında kendisine verılen bır takım sözde imtiyazla r ile daha fazla kölelestırılmıs ve bu sefer hem erkeğin cınsel gıderıcısı hem de kapitalızmın mal satım aracı olmustur. 

Varlık olarak kadın erkekle eşit bır yaratılışta erkeğin benzeri ve ondan bir parça (Nisa 1.) -kazandıgından pay sahibi olan-( Nisa 32) -Birbirlerine dost kılınan (Tevbe suresi 71)-Çalişmasına karşılık bulan-(Ali imran 195) -Kendisine bir pay verinen-(Nisa 7-)Mükafata eşit oldugu gibi -cezadada eşit olan erkek ile aynı eşitliği paylaşan(Nur -2) iffetli olma konusunda eşit olan yani erkek bır hata yaparsa bu erkektir normal; kadın bır hata yaparsa cezaya mustahaktır düşüncesını yıkan ve şu ilahi fermanı emr eden-Mumın erkeklere soyle bakıslarını yere ındırsınler ırzlarını korusunla r, mumın kadınlara söyle bakıslarını yere indırsınler ve ırzlarını korusunla r-(Nur 30-31) ,bunlar kuranda belirtile n varlık olarak kadının durumudur . Burda göruldüğü gibi kadın erkek ıle esıt bır sekılde anlatlmak ta ve yasamda erkek ile aynı sorumlulu kları paylasmak tadır.Bu sorumlulu k gerek tıcarı anlamda olsun gerek mukafat anlamında olsun gerek ıffetı korumak ve ahlak olsun ve gerek cezai ehlıyete bile aynı sekılde mukabele goren ve değer kazanan bır varlıktır.Bu durum salt bır sekılde değışkenlık gosterır kı oda rısalet boyutudur yanı elçilik. Çunku Allah soyle buyurur.-biz elçi olarak sadece erkeklerd en gonderdık-(ayet enbiya 7).Bir dığer nokta da su boyuttadır ki; erkek vucut olarak daha guclu kaslara sahıp oldugu ıcın ve nafaka temınınde bulundugu ıcın bır nebze üstün tutulmuştur. Ki bu varlık alemınde salt insana has olan bır ustunluk değıldır korumak ve nafaka temını varlık alemınde hayvanlar dunyasında bıle erkek tarafından yapılan bır işlevdir bu koruma ve nafaka kuranda bu şu eyete anlatılır:-Allah'ın insanlard an bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucus udur.(Nisa -34).Varlık olarak kadın ve erkek dişilik ve erkeklık olarak türün gelişimi ve canlılıgı ıcın cınslere ayrılmıslardır zaten asl olan da budur yani temel olarak yaratılısta eşıt kosulmala rıdır.Varlık olarak kadın erkeğin yaptıgı butun işlerı yapmaya (risalet harıç)muktedır olarak yaratılmıstır.Varlık olarak eşıt olan kadın cınslık olarak farklıdır ki buda dişilik boyutudur(annelik).Varlık olarak kadın eğıtımci olup ırşad görevını yapmakta erkek ıle aynıdır. İslam da Fatıma ,Aişe ,Ümmu Seleme vs bunlar irşad (ögretıcılık, egıtımcılık) görevını çok ıyı bır sekılde uygulamıs, onlardan sonra gelen tasavvuf egıtmenı olan Rabia bu işlevi layıkıyla yerıne getirmiştır.Bu da varlık olarak erkek ıle kadının esıtliğini gostermek ıcındır.Varlık olarak kadın erkekten cogu kez güçlü olmustur bu güçlülük özelıkle kadının evlılık safhasında başka bır yere baska bır mekana göçerken gostermış oldugu dırayetır.Cogu erkek bu dırayetı gostereme mıs ve aile toprak bagı dıyerek baska yerlere gıtmeyı goze alamıstır; bu da kadının güclu oldugu bır noktadır.Bilgelık olarak (fakihlık) kadın tarıhten bu gune değin bır örnek olmustur aklını kulanarak olaylara yorum getırmede, emırlere ıtaat etmed,e fıkhı munazaral arda fıkır beyan etmede kadın varlık olarak erkek ıle aynı sekılde hukum belırtmıs ve vereceyımız ornekte erkeklerı bıle gecmıstır.Yukardakı bolumde verdığimız Belkıs orneğinde Belkıs hem muşavırlerınden daha akılı ve yorumcu ve hem de iman ederken aracısız tam bagımsız iman etmekte, diğerlerını gecen bır fakıhlık orneği sergileme ktedir.-Alemlerın rabbi olan Allah'a Süleyman ıle bırlıkte iman etım.(neml 44)-eyetınde hur ve bagımsız aracısız olarak akilane bir sekılde hüküm vermiş ve varlık olarak erkek ıle eşıtlılığinı gostermıstır.
Varlıkta cinsiyet olarak kadın
Varlıkta cınsıyet olarak kadın ve erkek eşıt değildır.Bu salt insana has bır şey de değildır. Varlık alemınde dişilik baglamında hayvanlar ve ınsanlar alemınde erkek ıle kadın ayrı bır yer teşkıl eder çunku burda kadının dogurganlık özelliği olduğundan ve karnında bır can taşıdıgından ve bu tasıdıgı yuku bıraktıgı zaman onu beslemesınden(sütünden) ve ona karsı besledıği sefkatten dolayı ayrı bır sekılde yaratılmıstır.Ademden halk edılen havva(ki havva demek canlıdan yaratılan demektır)öz olarak aynı ıken sebeb olarak bır canlıdan yaratılmıstır bu yaratılma sebebıyle Ademde boşalan yere sevgı doldurulmus ve erkek kadına karsı buyuk bır sevgı ıle baglanmıstır bu da yaratılmanın bır cılvesıdır.Bu yaratılıs sebebıyledır kı erkek ve kadın bır bırlerını gorduklerınde bır mıknatısın cekım alanına gırmıs gıbı bır bırlerıne bakısmakta dırlar kı islam bu ılk bakısa mesru olarak bakıp bu bakısın ardını ıse yasaklamıstır.Bu ılk bakısın sebebı erkek ve kadın bır bırlerını gorduklerınde erkek kendınden bır parca kadın ıse o parcanın ozunu gormektedır kı bu bır cekım alanıdır.Yanı parca ve oz bırbırlerıne ıhtıyac duymaktadırlar.Dişilık olarak kadın erkekten farklıdır dedık bu farklılık aslında bır tamamlanm adır yanı kadın ve erkek bırbırlerının irfanı tamamlayıcısı olurlar ve- bırbırlerıne ortu olurlar-(bakara 187 ayet)bırbırlerını -teskın(sukunet) ederler-(rum süresi 21 ayet ) Bu teskınıyet erkek ve kadının bırbırlerınde yok olmasıdır kı bu sevgıdır.
Bu sevgının bu kadar buyuk olması da yaratılırken erkek ve kadının bır bırlerının parcaları ve özlerı olması sebebıyledır kı bu parca ve ozluk onlarda buyuk bır sevgı olusturmu s ve kadın dişilık olarak erkeyın irfanı tamamlayıcısı olmustur. Peygamber (selamulla hı aleyhı ve sellem) söyle buyurur:-bana dunyada kadın guzel koku ve namaz sevımlı kılındı-hadıs.
Sonuc olarak olaya bakarsak islam ve kuran kadına bu kadar buyuk bır değer vermısken ıslamı donemde emevi hanedanlıgı zamanında kadın aslı görevınden alınmıs ve tekrar eskı cahılıye donemı adetlerı gıbı(onlardan bıraz daha farklı)meta olarak cınsel tatmın aracı halıne getırılmıs ve kullanılmaya baslanmıstır.Olayın en acı yönü ıse bu emevi hanedanın yaptıgı şeyler hala islamı olarak gorulmekt e dır kı hala fıkıh kitaplarında emevi uygulaması görulmektedır.
Oysa Peygamber zamanında kadın eşiyle her işi yapan devlet baskanına biat eden, savaşa katılan, ticaret yapan ve varlık olarak erkek ile eşit tutulmakt aydı.Kadın konusuna biraz değinmeye çalıştık nasıp olursa yazıya' 21 yy da kadının konumu' konusuna değınmeye çalışacagız.

Aziz_Şirzad




MUSLIM WOMAN’S

FORUM YENİ İSLAMİYET YOLU  İSTANBUL 2007

AHMET METE YILMAZOĞLU 

MUSLIM WOMAN’S

KADINLAR SEVGİ HAZİNESİDİR

MUSLIM  WOMAN’S

Peygamber imiz Hz.Muhamm ed ( s.a.v ) Efendimiz i doğuran Hz.Amine( r.a ) dir. 
Hz.Amine (r.a ) Annemizde,hem hepimizin Annesi,hemde bir Kadın değilmidir.
Dünyadaki cennetin melekleri bebekler,dünyanın melekleri kadınlardan başkası kim olabilr.
Bebekler birer günahsız melek ise, onları karnında taşıyan,doğuran ve emziren Annelerim iz değilmidir.
Annelerim iz birer melek değilmidir,onlar dünyanın gülleri mübarek kadınlar değilmidir.


Gözlerinin içi güler onların, dünya güler onlar gülerse,fakat,gülmüyor Kadınlarımız.
Müslüman olduğumuzu iddia ediyoruz,biz İslam toplumund a yaşıyoruz sanıyoruz.
Kadınlar hiç ağlamışmı Asr-ı Saadet devri İslam toplumund a,biz nerede yaşıyoruz.
Müslümanların olduğu İslam toplumund a kadınlar ağlamaz,ağlatılamaz.
Bir ülkede Kadınlar ağlıyorsa,Müslümanların kalbinde merhamet ve sevgi yok demektir,eksiktir imanımız


Kadın Rabbinden erkeğe verilen en güzel hediye,kutsal emanet değilmidir.
Kadın dünyanın en güzel varlığı,sonsuz nimet hazinesi,müslüman erkeğin baş tacı değilmidir.
Hz.Adem a.s ın kaburga kemiğinden yaratılmamışmıdır,ruhuda bedeni gibi esnek değilmidir.
Kaburga kemiği esnekltir ama zorlanırsa kırılır yerine gelmesi uzun sürer.
Kadınında kalbi kolay kırılmaz ama kırılırsa yerine gelmesi zor değilmidir.  


Bu nasıl bir İslam toplumudu rki,hep ağlıyor gözünde yaş dinmiyor zavallı Annelerim iz. 
Kadınlarımız,Annelerimiz,Halalarımız,Teyzelerimiz,Ablalarımız ve Kız kardeşlerimiz.
Ağlıyorlar ve yine ağlıyorlar,Müslüman kalmamış,derdine derman olacak,sersefiliz.
Kadınlar ağlıyor,Kadının ağladığı yer İslam memleketi midir,İslam’ın olduğu yer değilmidir ülkemiz
Bizler onlara sahip çıkamadık,sen onlara sahip çık Allah’ım,ağlatma onları,biçareyiz.  
 

Peygamber imiz Hz.Muhamm ed s.a.v Efendimiz,kadınını çok severdi.
Eşi HzAişe r.a Annemize " Seni kördüğüm gibi seviyorum " derdi.
Biz hani müslümandık ve Peygamber imiz hani bizlere en güzel örnekti.
Biz kördüğüm gibi sevebiliy ormuyuz,biz sevemiyor sak,imanımız demekki eksikti.
Peygamber imiz Kabeye gitmeden önce,her gün Eşi Hatice r.a mezarında neden ziyaret ederdi.
Hatice r.a aşka adanan bir ömürdü,böyle bir sevgi ve aşk o zamana kadar görülmemişti. 


İster yaşı benden küçük olsun,ister büyük olsun,sonuçta aynı toplumun ferdi değilmiyiz.
Onların hepsi benim Annemdir,Ablamdır,Kız kardeşimdir,biz aynı Ümmetin evlatlarıyız. 
Kadın sever,sevdiği bir insanla evlenmek, mutlu bir yuva kurmak ister,hangi kadın istemez,
Huzur ve saadet içinde yaşamak haktır,çok isteyerek mi yanlış yollara düştüler,bazı kadınlarımız.
Herşey kader-i kebir deyip kötülükleri yok etmekten vazmı geçmeliyiz,bumudur bizim görevimiz.
Müslümanların olduğu yerde,İslam’ın yaşandığı memleketl erde , zaten yanlış yollara düşenler olmaz.


Kadınlar dünyaya aşkı ve barışı yayarlar,dünyada savaş başlatmazlar.
Kadın sevginin adıdır,ancak sevgi ve merhamet için savaşırlar.
Kadınlar dünyaya renk ve neşe yayarlar,onlar olmadan dünyada sevgisiz yaşanamaz,kadınlarda sevgisiz yaşayamazlar.
Kadınlar olmadan bu dünyada hayat olmaz,insan olmaz,insanlık yok olur.
Kadına verilecek sevgi Allahın emanetine duyulan saygıdır,Allaha duyulan güvenin diğer adı kadındır.
 

Bu İslam’dan kopmuş toplum yapısıdır ,onları bu hale düşüren,biz aynı toplumun fertleriy iz.
Biz aynı toplumun fertleriy sek,hepimiz, az yada çok,bu durumdan sorumlu değilmiyiz.
Kadınlarda bu toplumda yaşıyor ,bizlerde,biz onlar kadar,sorumlu ve suçlu değilmiyiz.
Biz ne çaba gösterdikki toplumu düzeltmek için,biz kendimizi düzeltmekten aciz haldeyiz.
Kadınlarda değildir suç,önce kendimizi ,sonra bozuk toplum yapısını düzeltmeye çalışmalıyız.  


Kadınları boşuna suçlamayın,suçlu değiller,onlar herkese şefkat ve merhamet gösterdiler.
Bu toplum hep onları ezdi,kullandı ve sonra attı,hep iyi niyetleri nin kurbanı oldular.
Kadınlarımızmı suçludur hep,onlar sürekli bizlere merhamet ve şefkat gösterdiler
Bizler onlara aynı şefkat ve merhameti göstermeyecekmiyiz,düştükleri uçurumu göremediler.
Bizler gördük,düşmeden kurtarmay a çalışmayacakmıyız,düşerse kaldırmak görevimiz değilmidir.


Kadını sevecekse k Ferhat,Kerem,Tahir gibi büyük bir aşkla sevmeliyi z.
Aşk ile sevmeliyi z,Nefs ile sevmemeli yiz, Mevlana gibi Allah için sevmeliyi z.
Aşk ile sevmeliyi z kadını,ruh ile sevmeliyi z,madde ve şehvet ile sevmemeli yiz.
Aşk ile sevmek değerlidir,Şehvet ile sevmek değersizdir,biz değer vererek sevmeliyi z.
Kadına sevgide sınırları kaldırıp,sınırsızca ömür boyu,tükenmeden sevmeliyi z .
Kadına verilen sevgi ve aşk,yine bizlere sevgi ve aşk olarak geri döner,bunu artık görmeliyiz.   


Peygamber imiz Hz.Muhamm ed ( s.a.v ) bu fani dünyada üç şeyi sevdiğini söylüyor.
Güzel koku,Namaz ve Mümin-Saliha Kadın.Peygamberimizin sevdiği üç şeyden biri Kadındır.
Ben artık, bu fani dünyada, Kadınların ezildikle rini,sömürüldüklerini görmek istemiyor um,artık yeter.
Bu fani dünyayı ,oldu bitti,zerre kadar sevmeyişimin, asıl nedenleri nden birisi de işte budur.
Kadınların ezilmişliği,itilmişliği,dışlanmışlığı,horlanmışlığı ve sömürülmüşlüğüdür.
Ne olur Rabbim bize sabır ver,hakkı adaleti ve sevgiyi yerine getirmek için bize güç ver.



İSLAMİYET VE KADININ DEĞERİ

FORUM YENİ BAHARİSTAN İSTANBUL 2010

FARUK SELİM YILMAZOĞLU

Selamün aleyküm Kardeşlerim 
Kadının toplum içindeki değeri ile ilgili
Ve islamiyet teki kadına verilen değer ile ilgili
Çok şeyler yazıldı çizildi 
Ben sadece bir kaç anektod paylaşmak istiyorum
Öncelikle aşağıdaki yazıyı okumanızı istirham ediyorum 

NİHAT HATİPOĞLU

KADIN KİMDİR  

http://www.sabah.com.tr/yazarlar/hatipoglu/2015/03/20/kadin-kimdir

 Kadın Yüce Allah'ın emanetidi r. 
 Kadın Yüce kitabın suresine isim olmuştur. Hz.Meryem'dir. 
 Kadın cenneti erkekle paylaşandır.Hz. Havva'dır. 
 Kadın peygamber doğurandır.Hz. Amine'dir. 
 Kadın peygamber in alnından öptüğü kız çocuğudur. Hz. Fatıma'dır. 
 Kadın erkeklere dinini öğreten öğretmendir.Hz. Aişe'dir. 
 Kadın zalim, diktatör ve sahte ilahlara haddini bildirend ir. Hz. Asiye'dir. 
 Kadın ticarette harama bulaşmadan erkeklerl e boy ölçüşen 
Ve hatta onları aşandır. Kadın vefadır.Hz. Hatice'dir. 
 Kadın zalim putperest lere direnip
Şehadeti onursuzluğa yeğleyendir. Hz. Sümeyye'dir.
 Kadın en katı insanların karşısında bir çınar gibi diklenip 
Rabbiyle ahdini ilan edendir.H z. Zinnire'dir. 
 Kadın annedir. 
 Kadın kız çocuğudur. 
 Kadın eştir. 
 Kadın hayat arkadaşıdır. 
 Kadın sığınılan duadır, limandır. 
 Kadın zarafetti r, güzelliktir. Kadın sadakatti r. 
 Kadın misafirdi r. 
 Kadın misafir ağırlayandır. 
 Kadın düştüğünde seni yalnız bırakıp gitmeyend ir. 
 Kadın çekip gittiğinde, arkasında hüzün ve pişmanlık bırakandır
Velhasıl kadın insandır. 
Vicdandır. Sende olmayan her şeydir

NİHAT HATİPOĞLU

KADIN KİMDİR 

Evet değerli kardeşlerim 
Konuya kaldığımız yerden devam edelim
Kadına islamiyet ve Kuran-ı kerim 
Kadını yaradan yüce Rabbimiz 
Ve Peygamber imiz Hz.Muhamm ed sav Efendimiz
Müthiş derecede bir değer verir ve çok önemser
Ancak şu yaşadığımız dünyada
Ve özellikle islam ülkelerinde 
Ve müslümanların ülkeler bazında genel yapısı itibariyl 
Kadına yeterince değer verilmediğinide görüyoruz
Bazı islam ülkelerinde kadının boşanma hakkı yoktur
Bazı islam ülkelerinde otomobil kulllanma hakkı yoktur
Bazı islam ülkelerinde kadının yasama hakkı engellenm ektedir
Şirket yöneticisi olması engellenm ektedir
İnsanlık tarihi süresince kadın 
Malesef kullanılıp atılan bir zevk ve meta aracı haline getirilmiştir
Çocuk doğuran bir mekanizma dır
Erkeğin kayıtsız şartsız kulu kölesi ve hizmet eridir
Evi silip süpüren ve yemek yapan bir robottur
Düşüncesi alınmaz veya ruhu olan insan sıfatına bile sokulmaz
Batıda ortaçağda kadın içinde şeytan var diyerek yakılmıştır
Son dönemlerde bazı islam ülkelerinde
Kadınlar tecavüz edilerek katledili p öldürülmektedir
Suriyede veya Irakta konteynırlara tecavüz edilip katledile rek aılmış 
Kadın cesetleri nin olduğu belirtilm ektedir 
Bunu yapanlarında müslüman oldukları bilinmekt edir
Dünyada islam cumhuriye ti diye bir devlet olmadığı halde
Bazı ülkelerin ismi islam cumhuriye ti olarak geçmektedir
Fakat hiç birinin hakiki islam cumhuriye ti olmadığını zaten biliyoruz 
Arabistan ve İran gibi ülkelerde ise
Kadın önce tecavüze uğramakta 
Ve sonra kendisini savunma hakkı verilmeme ktedir
Ve sanki Kuran-ı kerimde recm yani taşlanarak öldürmek varmış gibi
Kadın recmedile rek öldürülmektedir
Ve bu öldürme vakasınıda islamiyet in emri olduğu
Ve şeriatın emridir diye duyurulma ktadır
Bu ülkelerin keyfi uygulamal arıdır şeriatle islamla ilgisi yoktur
İslamiyetin hakim olduğu bir beldede
Recm cezasını oluşturacak fiil işlenemez
Çünkü islam bu fiili oluşturabilecek sebepleri ortadan kaldırır
Dolayısıyla bir islam ülkesinde recm uygulanac ak sebep olamaz
Eğerki sebep varsa o ülke zaten islam ülkesi değildir
Ve İslam ülkesi olmayan bir ülkedede islami kurallar uygulanam az
Ve uygulanan kurallara şeriat denilemez
Suudi Arabistan ve İran sanki bir şeriat devletiym iş gibi yansıtılıyor
Suudi Arabstan ve İran bir şeriat devleti değildir
Ve dünyada hiç bir islam ülkesinde şeriat yoktur
Şeriat sadece vatikan devletind e ve israil devletind e vardır
Kuran-ı kerimin tek bir harfi değişmez ve değiştirilemez
Kuran-ı kerimin hükümleride değişmez ve değiştirilemez 
Ancak hükümler kıyas-akıl yöntemiyle çağa göre yorumlanır
Ve her çağda Kuran-ı kerimin hükümlerinin
Toplum içinde uygulanışı farklı olmak zorundadır 
Ve farklı olduğu içinde Kuran her çağa hakimdir 
Kuran-ı kerimin hükmü değişmez 
Ama uygulaması her çağa ve topluma göre değişmek zorundadır
Bu yüzdende islam tplumunda recm cezası olmadığı halde 
Bu hüküm varmış gibi gösterilemez
Neden bu hüküm yoktur diye sorulacak olursa
Bizim referansımız Suudi Arabistan veya İran değildir
Bizim referansımız öncelikle hilafetin ve islamiyet in sancaktarı Osmanlıdır
Bizi ilgilendi ren öncelikle Osmanlıda uyglanıp uygulanma dığıdır 
Osmanlı döneminde bir kez hatalı olarak uygulandığı bilinmekt edir
Fakat hatalı ve yanlış bir uygulama olduğu bilindiğinden 
Osmanlı bu uygulamayı kaldırmıştır ve uygulanma sna izin vermemiştir
Osmanlı hakim olduğu yüzyıllardada dünyada 
Hiç bir islam devletind e recm uygulanma sına Osmanlı izin vermemiştir 
Bügün Suudi Arabistan veya İran gibi bazı devletler de
Daha doğrusu kimin ve ne ile idare edildiği belli olmayan ülkelerde
Recm uygulanma ktadır bu uygulamanın islamiyet le veya şeriatle ilgisi yoktur
Bunun sebebi Osmanlının ayakta olmayışındandır
Osmanlı ayakta olsaydı zaten Suudi Arabistan diye bir devlet kurulamaz dı 
Osmanlı bir şeriat devleti değildir 
Ve şeriat devleti islam dünyasında mevcut değildir 
Ancak Osmanlının bazı hükümleri ve uyguılamaları şeriata yakındır
Şunuda bilmemiz gerekiyor ki 
Suudi Arabistan da şeriat infaz kurumu vardır
O halde şeriat olmayan bir devlette 
Bu şeriat infaz kurumunu kim kurmuştur
Ve bu şeriat infaz kurumu kime hizmet etmektedi 
Bunun araştırılması gereklidi r
Allaha emanet olun selamün aleyküm  


İSLAMİYET VE KADININ DEĞERİ

FORUM YENİ BAHARİSTAN İSTANBUL 2010

FARUK SELİM YILMAZOĞLU




İSLAMDA KADIN HAKLARI 

http://www.islamiyet.gen.tr/islamda_kadin_ve_erkek/kadinin_esini_secme_hakki_ve_islam.php 

Medine’nin yerlileri nden olan Hidam’ın kızı Hansa, bir gün Aişe validemiz e gelir ve sorusunu şöyle sorar: Valide, der. Babam beni itibarlı bulduğu akrabasıyla evlendiri yor. Bana sorma gereği duymuyor. Ben de bundan rahatsızlık duyuyorum . Ben bir kız olarak hayat arkadaşımı seçme hakkına sahip değil miyim? İslam bana bu hakkı tanımıyor mu? Babamın seçtiğini seçmeye mecbur muyum? Aişe validemiz in cevabı: Şu anda Resululla h evde yok. Birazdan gelir. Sorunu O’na soralım, cevabını da O’ndan birlikte dinleyeli m. Sen şuracıkta biraz bekle... Az sonra Efendimiz (sas) teşrif eder. Aişe validemiz de Hansa’nın sorduğu soruyu aynen sorar: Kızın seçme hakkı yok mu, der. Hansa bana böyle bir soru sordu. Babası Hidam onu itibarlı bulduğu bir akrabasıyla evlendiri yor, kızcağıza sorma gereği de duymuyorm uş? Bu soruya Efendimiz özel bir ilgi gösterir ve ilk emrini verir: Hemen kızın babası Hidam’ı bulup getirin! Ensar’dan Hidam aranıp bulunur. Resululla h seni istiyor, derler. Telaşla huzura giren Hidam’a Efendimiz’in ilk sorusu: Hidam! Sen kızına sorma gereği duymuyor da kendi beğendiğini mi beğenmeye zorluyors un? Baba Hidam’ın cevabı hazır: Ya Resululla h, der. Benim beğendiğim iyi bir ailenin akıllı bir çocuğudur. Kızıma layık olan da odur! Hidam, seçtiğin bu gençle hayatı yaşayacak olan sen misin, yoksa kızın mı? Kızımdır ya Resululla h! Öyle ise hayatı kim yaşayacaksa son söz de onun hakkı değil mi? Kızın yaşayacağı genci beğenme hakkına sahip olmazsa, beğenmediği gençle nasıl mutlu yaşayacak? Efendimiz sözünü söyler ve şöyle bağlar: Hemen kızına sormadan yaptığın bu anlaşmayı durdur! İşte bu sırada ötelerden beklenmed ik bir ses gelir: Ya Resululla h, babamın seçtiğine artık ben de evet, diyorum. Anlaşmayı durdurmasın! Bundan sonra da şu fevkalâde güzel açıklamayı yapar Hansa kız. Der ki: Babamın kendi seçtiğini seçmeye beni mecbur bırakması, şehirde, ‘Kızların seçme hakkı yoktur.’ gibi bir düşüncenin yayılmasına sebep oldu. Bu yüzden sorma gereği duydum. Şimdi anlaşıldı ki, kızların seçme hakkı vardır. Ailesi kendi seçtiğini seçmeye kızlarını zorlayama z. Artık ben babamın seçtiğine kendi isteğimle evet, diyorum. Sözünden dönme durumunda kalmasın babam! Elbette hiçbir baba kızına kötü aday seçmez...( Ahmet Şahin, 13 Mart 2007)
Halife Hazret-i Ömer'in (ra) "Biz İslam'dan önce kadınları insan yerine koymazdık.islam gelince onlara hem ayetlerde hem de hadislerd e yer verdi, erkekler gibi hakları anlatıldı. Ondan sonra biz kadınların da erkekler gibi hakları olduğunu düşünür hale geldik!.." (Buhari, Müslim).Bir tespit de oğlu Abdullah'tan. "Biz kadınlar hakkında ileri geri konuşmaktan korkar olduk, vahiy gelir de bizi azarlar kadın hakları konusunda diye!

http://www.nurkoy.net/haberler/kadinin_esini_secme_hakki_ve_islam.html
http://www.nurkoy.net/haberler/islamda_kadinin_sahitligi.html
http://www.nurkoy.net/haberler/islamda_cinsellik_ve_egitimi.html
http://www.cevaplar.org/index.php?khide=visible&sec=16&sec1=59&yazi_id=6245
http://www.feyzdergisi.com/yazi_ayrinti.php?yazi_no=1531
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=62278

http://www.sabah.com.tr/multimedya/galeri/yasam/erkek_ve_kadin_arasindaki_50_temel_fark?tc=50&albumId=14716&page=1







Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol